هوش مصنوعي هوش مصنوعي .

هوش مصنوعي

كشاورزي و هوش مصنوعي

كشاورزي و هوش مصنوعي

 
 
 

طبق گفته شركت بين المللي داده (IDC) ، هزينه هاي جهاني براي هوش مصنوعي بيش از 50 درصد افزايش مي يابد و تا سال 2021 تقريباً به 58 ميليارد دلار مي رسد. نيمي از هزينه هاي جهان به ابزارها و ماشين آلات هوش مصنوعي اختصاص خواهد يافت و اين امر به خاطر تغيير در سبك زندگي ، توليد و امور مالي و بانكي است. يكي از صنعت هايي كه هوش مصنوعي به آن وارد شده كشاورزي است. در كارهاي باغباني و كشاورزي به طور فزاينده اي از چت بات ها و ابزارهاي مجهز به هوش مصنوعي استفاده مي شود. به ويژه در آسيا و آمريكاي جنوبي. با گذراندن دوره هاي هوش مصنوعي كه به آنها كمك مي كند جنبه پيچيده و آينده نگرانه هوش مصنوعي را درك كنند ، تعداد بيشتري از افراد در مورد هوش مصنوعي و برنامه هاي باغباني آن ياد مي گيرند.

چرا از هوش مصنوعي در كشاورزي و باغباني بايد استفاده كنيم ؟

تشخيص و رفع اشكالات

باغداران و كشاورزان در سراسر جهان با مشكلاتي مانند حشرات و آفات ناخواسته كه محصولات زراعي را مي خورند ، عدم آگاهي از آفت كش مناسب براي محصولات خود ، عدم اطلاع از زمان مناسب براي كاشت محصول خاص ، عدم درك كمبود تغذيه محصول و بلد نبودن نحوه خريد تجهيزات براي مزارع مواجه هستند. گياهان مي توانند از طريق آب ، هوا، و خاك به بيماري هايي مبتلا شوند كه در نبود كارشناس متخصص  مي تواند تشخيص داده نشود و مشكلاتي را براي مزرعه و باغداران ايجاد كند. امروزه هوش مصنوعي مي تواند مشكلات واقعي را تشخيص دهد و در امر كشت كمك كند. هوش مصنوعي همچنين در انجام اقداماتي از قبيل مديريت و بازرسي محصول ، آبياري گياه و سمپاشي سموم دفع آفات كمك خواهد كرد. اين فناوري  تعاملي ، شهودي و آموزشي است ، و موجب مي شود كه سيستم هوشمند تر و آينده نگر تر شود.

راهكار هاي  هوش مصنوعي

از طريق رباتيك كشاورزي ، نظارت بر خاك و گياهان ، و با انجام پيش بيني هاي پشتيباني شده از داده ها ، هوش مصنوعي در زمينه كشاورزي و كشاورزي در حال ظهور است. داده هاي خاك و داده هاي عملكرد محصول ذخيره مي شود و براي توليد الگوريتم هايي كه تصميم مي گيرند آب و نور در اختيار گياه قرار گيرد يا خير ، تجزيه و تحليل مي شود. دانشمندان حدس مي زنند كه تا سال 2050 جمعيت كره زمين به نه ميليارد نفر خواهد رسيد كه اين امر موجب مي شود تا براي افزايش 70 % محصولات كشاورزي به هوش مصنوعي روي آورده شود. همچنين با استفاده از اين فناوري مي توان  كشاورزي شهري را گسترش داد تا افراد بتوانند محصولات مورد نياز خود را توليد كنند.

آينده كشاورزي با هوش مصنوعي

غذاي بيشتر با مصرف آب و منابع كمتر

در مواقع كمبود آب ، استفاده از هوش مصنوعي در كشاورزي و باغباني،  به صرفه جويي در مصرف آب كمك مي كند. اين سيستم ها از انرژي خورشيدي براي عملكرد استفاده مي كند ، بنابراين راهي بدون آلودگي نيز هستند. كشاورزي هوشمند بازده سرمايه گذاري را به حداكثر مي رساند و آن را به يك انتخاب هوشمندانه اقتصادي تبديل مي كند.

صنعت كشاورزي غيرمتمركز

اگر سناريو يك آرمانشهر عملي شود و اگر هركس از گزينه هاي قابل حمل كشاورزي در خانه استفاده كند ، خواه يك شهرك شهري باشد يا روستايي ، اين صنعت به طور عملي منحل مي شود.

غذاي تازه و سالم بر سر سفره ها

محصولات مزرعه اي با استفاده ناچيز از سموم دفع آفات و علف كش ها براي از بين بردن آفات در خانه پرورش داده مي شوند. غذاخوري ها مي توانند مواد اوليه خود را پرورش دهند و ظرف چند ساعت پس از برداشت از آنها استفاده كنند.

غذاي ارزانتر

از آنجا كه گياهان در خانه پرورش مي يابند ، كشورها مجاز به واردات محصولات غذايي در سطح بين المللي نخواهند بود. صنايع غذايي بسيار محلي و آزمايشي خواهند شد. مردم قادر خواهند بود گياهان مورد نياز خود  را به جاي خريد با نرخ هاي گران از بازار، توليد كنند.

حضور كشاورزي در مناطق غير حاصلخيز جهان

كشاورزي عمودي در مناطق خشك ، نيمه خشك و خشكسالي جهان ، يا توليد محصولات زراعي محدود و گونه هاي نادر، كاربرد مستقيم دارد.

از اين رو بسياري از شركت هايي كه در زمينه هوش مصنوعي فعاليت مي كنند در اين صنعت سرمايه گذاري كرده اند تا بتوانند در آينده نه چندان دور محصولات تغذيه اي در كره زمين را تامين كنند.

تفاوت سئو كلاه سفيد و سياه


برچسب: هوش مصنوعي، برترين اپراتور، پردازش تصوير، طراحي سايت، طراحي سايت فروشگاهي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۰:۵۸ توسط:ويرا سگال كارو موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :